Студијски програм : Специјална едукација и рехабилитација особа са моторичким поремећајима |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: ПРОГРАМИ ПРЕВЕНЦИЈЕ, ДИЈАГНОСТИКЕ И РАНЕ ИНТЕРВЕНЦИЈЕ У СПЕЦИЈАЛНОЈ ЕДУКАЦИЈИ И РЕХАБИЛИТАЦИЈИ |
|||||||
Наставник: Николић Ј.Снежана, Иланковић И. Вера, Маринковић С. Драган, Нинковић Р. Драган |
|||||||
Статус предмета: Обавезни предмет студијског програма |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: |
|||||||
Циљ предмета: Упознавање са методама превенције, дијагностике и ране интервенције у програмима специјалне едукације и рехабилитације. |
|||||||
Исход предмета: Овладавање методама превенције, дијагностике и ране интервенције у специјалној едукацији и рехабилитацији. |
|||||||
Садржај предмета: Теоријска настава- Методе и подручја превенције у специјалној едукацији и рехабилитацији Методе дијагностике особа са моторичким поремећајима у специјалној едукацији и рехабилитацији Концепт и циљеви ране интервенције Имплементација нових модела третмана Развој и усавршавање метода евалуације исхода третмана Практична настава:Вежбе – Практична примена метода превенције, дијагностике и ране интервенције. |
|||||||
Литература: 1. Иланковић В., Иланковић Н.: ПСИХОМОТОРНИ РАЗВОЈ ДЕТЕТА, Београд, 2008, ID=92419340, ISBN 86-7307-131-3 2. Scheiner P.A., Abrams F.I.: THE PRACTICAL MENAGEMENT OF THE DEVELOPMENTALLY DISABLED CHILD, The C.V. Mosby Company, Toronto-London, 1980. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: Наставa ће се изводити путем предавања и вежби. Предавања ће се изводити кроз фронтални, индивидуални, рад у паровима и рад у мањим групама. Наставни садржаји се приказују путем Power- Point презентације, док се индивидуални рад, рад у мањим групама и рад у паровима спроводи кроз радионице у којима доминира истраживање литературе, извора на интернету и сл. Вежбе ће се реализовати у наставној бази у директном контакту са особама са моторичким поремећајима и спроводиће се следећим редоследом: демонстрација предметног наставника, индивидуални рад уз асистенцију предметног наставника, самостални индивидуални рад. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
||||
активност у току предавања |
10 |
|
|
||||
практична настава |
10 |
усмени испит |
50 |
||||
колоквијум-и |
|
|
|
||||
Семинарски рад |
30 |
|
|
1