Студијски програм : Специјална едукација и рехабилитација особа са моторичким поремећајима

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: ПРОГРАМИ ПРЕВЕНЦИЈЕ, ДИЈАГНОСТИКЕ И РАНЕ ИНТЕРВЕНЦИЈЕ У

СПЕЦИЈАЛНОЈ ЕДУКАЦИЈИ И РЕХАБИЛИТАЦИЈИ

Наставник: Николић Ј.Снежана, Иланковић И. Вера, Маринковић С. Драган, Нинковић Р. Драган

Статус предмета: Обавезни предмет студијског програма

Број ЕСПБ: 7

Услов:

Циљ предмета: Упознавање са методама превенције, дијагностике и ране интервенције у програмима

специјалне едукације и рехабилитације.

Исход предмета: Овладавање методама превенције, дијагностике и ране интервенције у специјалној

едукацији и рехабилитацији.

Садржај предмета:

Теоријска настава-

Методе и подручја превенције у специјалној едукацији и рехабилитацији

Методе дијагностике особа са моторичким поремећајима у специјалној едукацији и рехабилитацији

Концепт и циљеви ране интервенције

Имплементација нових модела третмана

Развој и усавршавање метода евалуације исхода третмана

Практична настава:Вежбе –

Практична примена метода превенције, дијагностике и ране интервенције.

Литература:

1. Иланковић В., Иланковић Н.: ПСИХОМОТОРНИ РАЗВОЈ ДЕТЕТА, Београд, 2008, ID=92419340, ISBN 86-7307-131-3

2. Scheiner P.A., Abrams F.I.: THE PRACTICAL MENAGEMENT OF THE DEVELOPMENTALLY DISABLED CHILD, The C.V. Mosby Company, Toronto-London, 1980.

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

2

Други облици наставе:

Студијски истраживачки рад:

Методе извођења наставе: Наставa ће се изводити путем предавања и вежби. Предавања ће се изводити

кроз фронтални, индивидуални, рад у паровима и рад у мањим групама. Наставни садржаји се приказују путем Power- Point презентације, док се индивидуални рад, рад у мањим групама и рад у паровима спроводи кроз радионице у којима доминира истраживање литературе, извора на интернету и сл. Вежбе ће се реализовати у наставној бази у директном контакту са особама са моторичким поремећајима и спроводиће се следећим редоследом: демонстрација предметног наставника, индивидуални рад уз асистенцију предметног наставника, самостални индивидуални рад.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена

Завршни испит

Поена

активност у току предавања

10



практична настава

10

усмени испит

50

колоквијум-и




Семинарски рад

30




1